Przeprowadził się do Atlanty w stanie Georgia, gdzie "zdał egzamin z picia piwa i słuchania rock'n'rolla". Ożenił się w wieku 20 lat, a jego syn Scotty stał się bohaterem kilku piosenek,minn. "Watching Scotty Grow" w wykonaniu Bobby'ego Goldsboro i Anthony'ego Newleya. Na początku lat 60-tych Davis pracował na stanowiskach administracyjnych w wytwórniach płytowych Vee Jay i Liberty, nagrał też kilka singli, które jednak nie odniosły żadnych sukcesów (m.in. własną wersję "Honey Love" z repertuaru Drifters). Wiele z jego wczesnych nagrań trafiło na wydaną w 1984 kompilację niezbyt trafnie nazwaną 20 Golden Songs ("20 złotych piosenek"). Producentem singla "I Protest" - parodii Boba Dylana - był Joe South.
Davis skomponował też utwór "The Phantom Strikes Again", który wykonywała formacja Sam The Sham And The Pharaohs. W 1967 odniósł pierwszy sukces na listach przebojów wykonywanym przez Lou Rawlsa utworem "You're Good For Me". Natomiast utwory "Friend, Lover, Woman, Wife" oraz "Daddy's Little Man" wykonywał O.C. Smith. Davis skomponował też piosenki "Memories" i "Nothingsville" do programu telewizyjnego, którym na scenę wrócił w 1968 Elvis Presley.
Innym utworem Davisa wykonywanym przez Elvisa w czasach jego "renesansu" był "In The Ghetto" o tematyce społecznej. Presley nagrał też "Don't Cry, Daddy" ("Nie płacz, tato" - inspiracją dla tej piosenki było prawdziwe wydarzenie - Scotty powiedział tacie, żeby nie przejmował się telewizyjnymi relacjami z wojny wietnamskiej), "Clean Up Your Own Back Yard", "Charro" i "A Little Less Conversation". Kenny Rogers And The First Edition wylansowali "Something's Burning", a formacja Gallery weszła na amerykańskie listy przebojów z popularnym utworem "I Believe In Music". Davis napisał też kilka utworów do filmu "Norwood" Glena Campbella, m.in. "Everything A Man Could Ever Need".
W 1971 Davis ożenił się po raz drugi, tym razem z 18-letnią Sarą Barg. Tytuł jego pierwszego albumu wziął się od przezwiska, które nadał Davisowi Glen Campbell - Song Painter (Malarz piosenek). Był on pełny dobrych kompozycji, ale głos Davisa miał swoje ograniczenia, a poza tym aranżacje "skąpane" były w smyczkach. W 1972 Davis wszedł na 1. miejsce amerykańskich list przebojów z przyjemnym, acz niezbyt ciekawym nagraniem "Baby, Don't Get Hooked On Me" -jego powodzenie, o ironio, opierało się na rozgłosie uzyskanym dzięki protestom feministek. Davis powiedział wtedy: "Tekst brzmiał arogancko, ale tak naprawdę chciałem powiedzieć "nie zakochuj się we mnie, bo na to nie zasługuję". Sukcesy odniosły również inne single-"One Hell Of A Woman", "Stop And Smell The Roses", "Rock'n'Roll (I Gave You The Best Years Of My Life)" i "Forever Lovers". Magazyn "Rolling Stone", którego dziennikarzom nie podobały się przeboje Davisa w stylu łączącym pop z country, napisał, że "uczynił on więcej niż ktokolwiek inny, by cofnąć rozwój muzyki popularnej w lata 70-te".
Kędzierzawy golfista często pisał o miłości do swej żony, która go jednak opuściła w 1975, by na krótko zostać małżonką Glena Campbella. W trakcie swej kariery Davis występował m.in. w klubach Las Vegas i zagrał w filmach "North Dallas 40", "Cheaper To Keep Her" i "The Sting II". "You're My Best Friend", oczywisty ukłon w stronę Dona Williamsa, stał się przebojem na listach country w 1981, a utwór "I Never Made Love (Till I Made Love To You)" spędził na nich sześć miesięcy w 1985. Dowcipną piosenkę Davisa "It's hard to be humble" wykonywał na koniec swoich koncertów Max Bygraves.
Davis nie zdobył nigdy większej popularności w Wielkiej Brytanii, ale w USA - nawet jeśli nie będzie już komponował żadnych przebojów - ma zapewnioną pracę w lokalach rozrywkowych Las Vegas. W 1989 postanowił przejść na emeryturę, ale po intensywnej kuracji odwykowej (był alkoholikiem) powrócił z nowym albumem w 1994r.
Single
Tytuł | Wykonawca | Data wydania | Aus | N.Zel | Wytwórnia [Aus/N.Zel] |
Komentarz |
I'll Paint You a Song/Closest I ever came | Mac Davis | 10.1970 | 68[7] | - | CBS BA 221 754/- | [written by Mac Davis][produced by Rick Hall][68.Country Chart][piosenka z filmu "Norwood"] |
Baby Don't Get Hooked on Me /Poem for my little lady | Mac Davis | 09.1972 | 2[24] | 3[16] | CBS BA 221 912/CBS BA 461 407 | [written by Mac Davis][produced by Rick Hall] |
Dream Me Home / Spread Your Love on Me | Mac Davis | 04.1973 | 91[2] | - | CBS BA 221 968/- | [written by Mac Davis][produced by Rick Hall] |
One Hell of a Woman / Poor Man's Gold | Mac Davis | 07.1974 | 43[14] | - | CBS BA 222 069/- | [written by Mac Davis,Mark James,Rick Hall][produced by Rick Hall] |
Stop and Smell the Roses / Poor Boy Boogie | Mac Davis | 11.1974 | 78[6] | - | CBS BA 222 092 | [written by Mac Davis,Rick Hall, Doc Severinsen][produced by Rick Hall,Gary Klein] |
It's Hard to Be Humble / The Greatest Gift of All | Mac Davis | 07.1980 | 9[31] | 3[27][gold] | Casablanca 6198 358/Casablanca NB 2244 | [written by Mac Davis][produced by Larry Butler] |
Albumy
|
Tytuł | Wykonawca | Data wydania | Aus | N.Zel | Wytwórnia [Ausl] |
Komentarz |
Baby, Don't Get Hooked on Me | Mac Davis | 01.1973 | 63[3] | - | CBS SBP 234 214 | - |
Stop and Smell the Roses | Mac Davis | 07.1974 | 60[13] | - | CBS SBP 234 492 | - |
It's Hard to Be Humble | Mac Davis | 07.1980 | 48[17] | - | Casablanca 6399 067 | - |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz